======================================================================================
'✿'ܓ♥ ..........ᗩᔕᔕᗩᒪᗩᗰᑌᗩᒪᗩIKᑌᗰ.......♥ '✿'ܓ

( : . . . sebarkanlah walau hanya satu ayat . . . : )

- tidak ada hakcipta terpelihara untuk iLmu yang dataNgnya daRi yaNg Maha Esa. bahkan kita dituNtut uNtuk meNyebarkaN apa yaNg kita taHu. maKa, sEbarkanLah apa saJa yaNg aNda fikiRkan perLu disebarkAn. tidaK perLu liNk keMbali atau miNta iZin. apa yaNg aNtum baCa di siNi hanyaLah maKlumat. ianyA akaN meNjaDi iLmu yaNg bermaNfaAt apaBiLa diAmaLkan. dan jIka kita saMpaikaN iLmu yaNg kita ada kePada oraNg lain, maKa Allah akan meNganugerahkan kepaDa kita iLmu yaNg belum kiTa taHu..

(: syUkran jaZila atas kuNjungaN dan seMoga Allah teMukan kita di syurgaNya yaNg aBaDi.. aMin :)

======================================================================================

apa maksud hidup kita??

 sahabat-sahabatku, MATI ITU PASTI. kita boleh mati bila-bila masa je.. esok? lusa?? beberapa minit lagi?? mati tidak mengenal usia tua atau muda, miskin atau kaya. yang sihat atau sakit. yang bekerja atau sedang belajar.. bila tiba masa kita, Malaikat Maut pasti menjelma dan merentap nyawa kita... masa itu, kita nak menjerit melolong minta tangguhkan saat kematian kita pun sudah tidak berguna lagi..

apabila nyawa sudah ditarik, apa yang tinggal pada kita??? apa bekalan yang kita bawa untuk berjumpa Yang Maha Esa?? Allah akan nilai apa dari kita?? banyak mana harta yang kita ada kerr?? rumah kita besar mana ker?? banyak mana harta yang kita ada ker?? apa pangkat kita ker?? comel mana isteri kita ker?? hensem mana suami kita ker?? banyak mana anak yang kita ada ker?? ada Allah nilai kerrr suma tuuu??!!!!

sahabat-sahabatku, sementara masa masih ada, sementara badan masih bernyawa, marilah kita sama-sama kita buat seberapa banyak amalan yang boleh.. Taatlah SEMUA perintah Allah, dan tinggallah semua perkara yang Allah larang..

**sesungguhnya kejayaan kita di akhirat nanti adalah bergantung kepada sejauh mana kita dapat taat perintah Allah, dan tinggal laranyanNya, mengikut cara yang ditunjukkan oleh Nabi SAW.. kejayaan kita adalah bergantung kepada RAHMAT dan KEREDHAAN Allah SWT.

jadi, apa matlamat dan maksud hidup kita atas dunia yang sementara ini?? apakah yang kita kejar sebenarnya?? sudahkah kita bersedia untuk bertemu Yang Maha Esa??

fikir-fikirkanlah dan selamat beramal ... 




semoga apa yang di kongsikan ini bermanfaat.. kalo suke like ek =)

0 143 sahabat komen ♥ :