======================================================================================
'✿'ܓ♥ ..........ᗩᔕᔕᗩᒪᗩᗰᑌᗩᒪᗩIKᑌᗰ.......♥ '✿'ܓ

( : . . . sebarkanlah walau hanya satu ayat . . . : )

- tidak ada hakcipta terpelihara untuk iLmu yang dataNgnya daRi yaNg Maha Esa. bahkan kita dituNtut uNtuk meNyebarkaN apa yaNg kita taHu. maKa, sEbarkanLah apa saJa yaNg aNda fikiRkan perLu disebarkAn. tidaK perLu liNk keMbali atau miNta iZin. apa yaNg aNtum baCa di siNi hanyaLah maKlumat. ianyA akaN meNjaDi iLmu yaNg bermaNfaAt apaBiLa diAmaLkan. dan jIka kita saMpaikaN iLmu yaNg kita ada kePada oraNg lain, maKa Allah akan meNganugerahkan kepaDa kita iLmu yaNg belum kiTa taHu..

(: syUkran jaZila atas kuNjungaN dan seMoga Allah teMukan kita di syurgaNya yaNg aBaDi.. aMin :)

======================================================================================

pesanan buat muslimah

Baju nipis nampak bayang,
Peha gebu saja ditayang,
lebih baik tak pakai baju senang,
Dah tentu boleh tunjuk terang-terang.

Baju ketat seluar sendat, pakai tudung just ikat-ikat,
dari mula memang bukan adat,
Dari sudut agama pun gaya tak berkat.

Tudung jarang baju nipis,
Pakai sikit pun boleh nampak 'garis',
Mata orang terbeliak, kita membengis,
Bila kena kutuk, kenapa nangis.

Lengan pendek blaus gantung,
Jeans ketat melekat di punggung,
Jadi orang islam ini sebenarnya beruntung,
Agama tak suruh berbungkus macam pocong.

Apa rasanya, kepala bertudung, kain terbelah,
Kalau takat rambut orang kurang ghairah,
Lain kalau peha gebu atau ternampak lurah,
Mata yang memandang boleh keluar darah.

Kebaya ketat kain terbelah,
Ikat tudung macam tak sudah,
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah,
Tapi Islam sebenarnya indah.

Tutup  aurat bukan suruh berselubung,
Sampai tak nampak muka dan hidung,
Yang faham agama memang beruntung,
Taklah bersungut mulut pun tak muncung.

Dah kalau mula minat nak bertudung,
Cubalah sesuaikan apa yang disarung,
Kalau masih rasa jiwa itu 'mendung',
Maknanya nafsu itu belum dapat dibendung.

Bertudung itu bukan satu paksaan,
Ianya lebih kepada keinsafan,
Selalunya nafsu masih dikuasai syaitan,
Itu lah pasal fesyen pun yang bukan-bukan.

Asal menutup aurat itu tuntutan,
Kalau dianggap susah, tu sebab bosan,
Yang sebenarnya hati tak bekenan,
Sebab itulah berjela-jela mencipta alasan.

Menutup aurat satu syariat,
Kepada agama kita taat,
Hidup berkat pahala berlipat,
Di dunia selamat, di akhirat hebat..

semoga apa yang di kongsikan ini bermanfaat.. kalo suke like ek =)

6 143 sahabat komen ♥ :

afif_az said...

thumbs up!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3
nk share bleh x??nk letak kat blog sy gak...huhu

afif_az said...

thnx ya..6t sy nk post kat blog sy...tp xleh skunk.6t same ngn awk..heee

sya fiqa said...

huhu.. its oke laa..
sy post nie pun..hope org y membace nie sebar2kn..walaupun 1 ayat... kn sy ade tulis kt ats skali 2...panjang bleba tuuu..huhu

afif_az said...

owh.xpasan lak...igtkn ads kat ats tu...hiii..ok2..6t sy share i'allah..