======================================================================================
'✿'ܓ♥ ..........ᗩᔕᔕᗩᒪᗩᗰᑌᗩᒪᗩIKᑌᗰ.......♥ '✿'ܓ

( : . . . sebarkanlah walau hanya satu ayat . . . : )

- tidak ada hakcipta terpelihara untuk iLmu yang dataNgnya daRi yaNg Maha Esa. bahkan kita dituNtut uNtuk meNyebarkaN apa yaNg kita taHu. maKa, sEbarkanLah apa saJa yaNg aNda fikiRkan perLu disebarkAn. tidaK perLu liNk keMbali atau miNta iZin. apa yaNg aNtum baCa di siNi hanyaLah maKlumat. ianyA akaN meNjaDi iLmu yaNg bermaNfaAt apaBiLa diAmaLkan. dan jIka kita saMpaikaN iLmu yaNg kita ada kePada oraNg lain, maKa Allah akan meNganugerahkan kepaDa kita iLmu yaNg belum kiTa taHu..

(: syUkran jaZila atas kuNjungaN dan seMoga Allah teMukan kita di syurgaNya yaNg aBaDi.. aMin :)

======================================================================================

ilusi lelaki

1st sekali terlintas di fikiran korang tentang gambar ni ape dia???
haaa... jangan tipuu... Allah tahu...






*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 * 

*

*

*

*

*

*

*

*

dengan hanya gambar lampu nie pun kita buley fikir macam2...
bukan hanya lelaki, perempuan juga tidak terkecuali...


masyaAllah.....

cepat2 "bersihkan" fikiran kita sekarang~~
jangan sesekali terlepas dari mengingati Allah SWT..

mulut hendaklah sentiasa berzikir..

setiap apa yang kita lakukan hendaklah sentiasa mengingati Allah, supaya kita mendapat pahala beribadah...
sesungguhnya, ibadah itu bukan sahaja ketika kita berada dalam solat..

tidur itupun di kira sebagai ibadah....???
tetapi, biarlah tidur yang mengingati Allah..
bukannya tidur mengingati ''bf/gf"
sebab, kita tidak tahu lama mana kita akan hidup..
mana tahu, kot2 tinggal seminggu lagi ke?
sehari lagi ke?
sejam lagi ke?
seminit lagi ke?
sesaat lagi ke?

renung-renungkanlah~~~



semoga apa yang di kongsikan ini bermanfaat.. kalo suke like ek =)

10 143 sahabat komen ♥ :

zaly said...

PAGI2 HARI DAH TERKENA DAH....HE HE HE....

afif_az said...

ngeh3..igtkn tah ape admin blog post..tah hape gmbor td..igtkn buat tabiat da td...heeeee

sya fiqa said...

zaly : haha.. ape laa.. think +ve yee..

afif : eeiiii.. ape laa.. mne ade buang tabiat... gambo lampu jee un.. wekkss

WakafKita11 said...

sdikit pringatan utk hari ini.. time kasih syafiqa...

AapaCak'na. said...

Awak nie "PANDAI "juga ye?foto trick ni..dijadikan sprti ini. Suspen jer!!!! I like,sal thats it look funny ya.

sya fiqa said...

WakafKita11 : welkem.. kite kne sntiasa egt mengingati :)

AapaCak'na. : ape mksud ''pandai'' y awk nk smpy kt tuu.. hoho.. haha.. think +ve ok...

norifa said...

kalau fikiran kita terfikirkan "itu" bkn bermaksud kita x ingatkan Allah..tp gambar tu mmg sengaja dilukis untuk mengelirukan kita..betul tak? tipu la klu penulis x terlintas pd bnda yg -ve bila ternmpak gmbar tu sbb sekali pndang x perasan pun lampu tu sbb yg kiri kanan lebih jelas..betul tak?

sya fiqa said...

yup.. sume org xlari dr fkirkn y 2...
skali pndg mmg xprasan lmpu, tp klu da 2kli pndg, mmg 2 lmpu... mcm2 tfsiran kite buley buat ttg gmbr 2...