======================================================================================
'✿'ܓ♥ ..........ᗩᔕᔕᗩᒪᗩᗰᑌᗩᒪᗩIKᑌᗰ.......♥ '✿'ܓ

( : . . . sebarkanlah walau hanya satu ayat . . . : )

- tidak ada hakcipta terpelihara untuk iLmu yang dataNgnya daRi yaNg Maha Esa. bahkan kita dituNtut uNtuk meNyebarkaN apa yaNg kita taHu. maKa, sEbarkanLah apa saJa yaNg aNda fikiRkan perLu disebarkAn. tidaK perLu liNk keMbali atau miNta iZin. apa yaNg aNtum baCa di siNi hanyaLah maKlumat. ianyA akaN meNjaDi iLmu yaNg bermaNfaAt apaBiLa diAmaLkan. dan jIka kita saMpaikaN iLmu yaNg kita ada kePada oraNg lain, maKa Allah akan meNganugerahkan kepaDa kita iLmu yaNg belum kiTa taHu..

(: syUkran jaZila atas kuNjungaN dan seMoga Allah teMukan kita di syurgaNya yaNg aBaDi.. aMin :)

======================================================================================

ketahuilah lelaki teransang 30kali sehari

Saya tertarik benar dengan khutbah Jumaat di tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat.

Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.

Kenapa wanita tu senang menjadi fitnah? hum..memang itulah hakikatnye.. kerana wahai wanita, Allah telah jadikan anda makhluk paling cantik dipandang mata, andalah sebaik-baik perhiasan yang mampu menarik
 pandangan setiap mata di sekitarmu..

01.Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

02.Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

03.Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?

04.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.

05.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!

06.Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.

07.Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

08.Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.

Syahwat Lelaki

Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan perempuan tidak memahaminya.
Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.
Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki
macam dia. Itu tidak benar sama sekali.

Seorang rakan saya memberitahu, satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini sudah semula jadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.

Itu normal. Jadi untuk selamat dunia akhirat, lelaki dan perempuan wajib jaga aurat masing-masing. Ikut saranan al-Quran dan hadis. Tafsiran ajaran al-Quran dan hadis disampaikan oleh ilmuan agama seperti khatib Jumaat itu.

Pandai-pandailah nanti menjawab dan berdalih di hadapan Allah.. Tak takut ke?

Saya perhatikan sekarang ini ramai perempuan bertudung. Alhamdulillah, tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapi tidak menutup bahagian sensitif.


Lepas tu, disalahkan pula lelaki mata keranjang... Lelaki buaya darat... Lelaki mengganggu... Lelaki sexual harashment... Sape suruh buat-buat suara manja? Sape suruh? Sapa suruh telanjang dikhalayak ramai? Akhir zaman, wanita berpakaian, tetapi hakikatnya mereka berbogel... Sape yang cakap tu?

Lelaki dan perempuan ikut saja panduan al-Quran dan hadis jika mahu selamat.
Jangan mahu dibantah hukum-hakam agama. Hendak Seribu Daya, Tak Hendak Seribu Dalih.. Wallahua'lam
-------------------------------------------------------------------------------------------

Info Penulis

Saudara Zulhafidz Yahaya merupakan Ketua Team Designer bagi iLuvislam.com. Beliau merupakan anak kelahiran Grik, Perak. Memiliki Ijazah Sarjana Muda Perancangan Bandar dan Wilayah dari Universiti Teknologi Mara (UITM) Shah Alam, Selangor (2006). + www.facebook.com/agmnhob

semoga apa yang di kongsikan ini bermanfaat.. kalo suke like ek =)

12 143 sahabat komen ♥ :

shidah2020 said...

menarik sgt info ni . . tp , saya pnh pegi satu kompleks ni , ade jugak hamba Allah yg tgk2 saya n kakak saya . . sdngkn kami pakai dah syar'i . . setiap manusia tu mmg wajib tutup aurat dn menahan pndngn . .

i am S!L4H.. said...

terima kasih kerana berkongsi info ni.
semoge kite sentiaa di bawah petunjukNya.

sya fiqa said...

shidah2020 : yup..wlaupun kite da ttup aurat sepenuhnye, kdg2 kite jge y mnjd mgsanye...lgpun, aurat kita bkn sekadar d anggota bdn..

i am s!l4h : afwan.. insyaAllah.. aminn

chah said...

itulah indahnya dunia...yg bisa buat kita lalai bila btuankan nafsu.

Abang Stalker said...

alhamdulillah..en3 yg sgt berguna.abg pun baru thu lelaki teransang 30x sehr. :D mmg membahaya..klu da thu mcm tu,prmpn wajib la menjaga auratnya sama jgk lelaki wajib menjaga pandangan.

shopinshop said...

terima kasih..nice for ur sharing

pengumpulhikmah said...

salam,
sangat benar ini, jangankan wanita terlihat dihadapan lelaki teringat dalam pikiran pun itu bisa membuat lelaki teransang, maka sepatutnya wanita tidak mempermudah kerja syaitan dalam menggoda para lelaki, maka jaga auratmu.

Izzwan said...

bgus info ney...kadang2 kat skolah, bila nampak budak2 pakai tudong singkat, saya rasa mcm teda guna dorang pkai tudung...

sya fiqa said...

masyaAllah...

bg kita kaum hawa..nk b'pakaian tu, biarlah sempurna...
jgn ats je ttup, tp bwh t'buka
bawah ttup, ats plak t'buka..
n jgelah p'lakuan kita sbg kaum hawa, umat islam, jgn d sebabkn kita..kaum adam d jadikn mgsa..

bg kaum adam pula..
klau da nmpak prmpuan sksi, jagelah pndangan..jgn smpai jd zina mata plak..

so, sme2 lah kite perbaiki klemahan diri msg2... insyaAllah :)

kakchik@ella said...

nice info .. nice n3. thnks for sharing.

IJAT360 said...

insaf buat seketika..jgn kate perempuan laki pon same x tutup aurat..pakai short pant.^_^

sya fiqa said...

tawu xpee..
kite mnusia xperfect..
kne sntiasa muhasabah dri..
n prlu sntiasa perbaiki klemahan diri :D